Logo de Aulacat ES | CA

Aulacat > Oposicions

Administratiu de la Generalitat

Oposicions d'Administratiu de la Generalitat

modalidad Online duracion 1 any

Curs d'Administratiu de la Generalitat

Vols estabilitat laboral, conciliació i un futur professional dins l’administració? Amb el nostre curs de preparació per a les oposicions d’administratiu/va de la Generalitat de Catalunya (grup C1), et formem perquè puguis accedir amb garanties a una de les places que l’administració convoca regularment.

A través d’aquesta oposició podràs incorporar-te al Cos Executiu de la Generalitat i exercir tasques essencials com la gestió administrativa, atenció ciutadana, tramitació de documentació, elaboració d’expedients i ús d’eines ofimàtiques en diversos departaments públics.

A Aulacat t’oferim una preparació flexible, actualitzada i pensada per ajudar-te a superar amb èxit cada fase del procés selectiu i aconseguir una plaça fixa en un entorn professional estable i amb projecció de futur.

INFORMA'T GRATIS
I SENSE COMPROMÍS!

Responsable del fitxer: C.T. SL. Finalitat: enviament d'informació sobre cursos via email i telèfon. Legitimació: consentiment. Drets: accedir, rectificar, cancel·lar o suprimir les dades així com altres drets. Pot consultar informació addicional i detallada en la nostra política de privacitat.

  • Nivell: Mitjà
  • Valoració: 1

Dona el primer pas!

Comença avui la teva formació i acosta't als teus objectius.

Requisits per a fer el curs de Administratiu de la Generalitat

Per participar en el procés selectiu del Cos Administratiu de la Generalitat de Catalunya (subgrup C1), és imprescindible complir amb els requisits legals establerts a les bases de convocatòria oficials.

A continuació, et detallem els requisits d'accés:

  • Tenir la nacionalitat espanyola o la de qualsevol altre estat membre de la Unió Europea.
  • Haver complert 16 anys i no superar l’edat de jubilació forçosa establerta per llei.
  • Disposar de la titulació requerida per al grup C1, segons l’article 76 del TREBEP, és a dir, tenir el títol de batxillerat o de tècnic/a de Formació Professional (LOE), o una titulació equivalent o de nivell superior.
  • No haver estat separat del servei mitjançant expedient disciplinari de cap administració pública ni trobar-se inhabilitat per ocupar càrrecs públics.
  • Acreditar el nivell de català C, conforme al que estableix la normativa vigent en matèria lingüística.


 

Com es el procés de matriculació a Aulacat?

 
Presentació!

En menys de 8 hores, un coordinador acadèmic et presentarà el curs i et presentarà als teus professors.

  1. Sol·licita informació

    Omple el formulari i fes-nos saber quina formació t’interessa.

  2. Assessoria Acadèmica

    És aquesta formació ideal per a tu?

    T’ajudem a escollir la millor formació segons els teus objectius.

  3. Matrícula

    Tria la forma de pagament que millor se t'adapti.

  4. Accedeix al campus

    Rebràs un correu amb les teves credencials al moment.

  5. Comença!

    Accedeix als materials i classes diàries per assolir la teva meta!

Com es el procés de matriculació a Aulacat?

1
Sol·licita informació

Omple el formulari i fes-nos saber quina formació t’interessa.

 
2
Assessoria Acadèmica

És aquesta formació ideal per a tu?

T’ajudem a escollir la millor formació segons els teus objectius.

3
 
Matrícula

Tria la forma de pagament que millor s’adapti a tu.

4
 
Accedeix al campus

Rebràs un correu amb les teves credencials al moment.

 
Comença!

Accedeix als materials i classes diàries per assolir la teva meta!

Temari d'Administratiu de les Corporacions Locals

Et presentem el temari oficial complet que treballaràs durant el curs de preparació per a les oposicions d’administratiu/va. Aquest programa formatiu et permetrà dominar tots els continguts exigits per la convocatòria del grup C1 de les corporacions locals de Catalunya, amb enfocament teòric i pràctic.

Temes oficials del temari:

  1. Conceptes generals: bon govern, transparència, dret a una bona administració i a serveis públics de qualitat, cartes de serveis, avaluació permanent dels serveis públics i govern obert.
  2. La regulació de la transparència en l'activitat pública: disposicions, obligacions i límits. La publicitat activa.
  3. El dret a la protecció de dades de caràcter personal: definició. Categories de dades de caràcter personal. El consentiment. El consentiment dels menors d'edat. El dret d'informació. Els drets de les persones interessades. El delegat de protecció de dades. Mesures de seguretat. Les notificacions de violacions de seguretat.
  4. El Pla de Govern. Els eixos del Pla de Govern. Gestió dels serveis públics. L'avaluació econòmica de les polítiques públiques.
  5. Marc constitucional I: els principis, drets i deures fonamentals de les persones. Garanties.
  6. Marc constitucional II: les Corts Generals, el Govern, el poder judicial, el Tribunal Constitucional i el Defensor del Poble.
  7. L'organització territorial. Les comunitats autònomes: els estatuts d'autonomia, la distribució de competències i el finançament. Les entitats locals: el municipi, la província, la comarca, la vegueria i altres ens locals supramunicipals.
  8. L'Estatut d'autonomia de Catalunya: naturalesa, estructura, principis rectors, drets i deures, i competències.
  9. L'organització institucional de Catalunya: el Parlament, el Govern i el president o la presidenta de la Generalitat. El Consell de Garanties Estatutàries. El Síndic de Greuges.
  10. L'organització de l'Administració de la Generalitat de Catalunya: principis generals i òrgans. Els departaments: estructura i atribucions. El sector públic institucional.
  11. La Unió Europea. Organització. Institucions. La incidència del dret comunitari en l'ordenament jurídic dels estats membres. Les llibertats bàsiques comunitàries.
  12. L'Administració pública: concepte i principis. El ciutadà com a titular de drets davant l'Administració, dret d'accés als serveis i la informació pública, el dret d'accés de les persones a la informació i la documentació públiques.
  13. La competència administrativa. La titularitat i l'exercici de la competència. La direcció i supervisió. La delegació de competències. L'avocació. L'encàrrec de gestió. La delegació de signatura. La suplència. El funcionament dels òrgans col·legiats de les administracions públiques.
  14. Els interessats en el procediment administratiu. Normes generals d'actuació. El procediment administratiu: fases, terminis, requisits dels actes administratius, eficàcia dels actes, nul·litat i anul·labilitat. Els drets dels interessats en un procediment administratiu.
  15. La iniciació del procediment administratiu. Informació i actuacions prèvies. Mesures provisionals. Acumulació. La iniciació del procediment d'ofici per part de l'Administració. L'inici del procediment a sol·licitud de l'interessat.
  16. L'ordenació del procediment. L'expedient administratiu. Impuls. Instrucció. La finalització del procediment administratiu. La tramitació simplificada del procediment administratiu comú.
  17. L'execució de les resolucions administratives. La revisió dels actes en via administrativa. Els recursos administratius.
  18. La regulació del funcionament electrònic del sector públic: la seu electrònica, el portal d'Internet, els sistemes d'identificació de les administracions públiques, l'actuació administrativa automatitzada, els sistemes de signatura per a l'actuació administrativa automatitzada, la signatura electrònica del personal al servei de les administracions públiques, l'assegurament i interoperabilitat de la signatura electrònica, l'intercanvi electrònic de dades en entorns tancats de comunicació, i l'arxiu electrònic de documents.
  19. El model català d'administració electrònica. Els avantatges de l'administració electrònica. Els drets dels ciutadans a relacionar-se amb l'Administració pública per mitjans electrònics. Dades i documents que no cal aportar davant l'Administració. Les eines que componen l'administració electrònica de la Generalitat.
  20. Els registres d'entrada i sortida de documents administratius: normativa aplicable i organització. Les oficines d'assistència en matèria de registre.
  21. La gestió documental a l'Administració de la Generalitat. La gestió dels documents administratius. Els processos de la gestió documental. La gestió general dels documents administratius. La gestió dels documents electrònics. L'avaluació i tria. La transferència de documents.
  22. Documentació administrativa: estructura i criteris de redacció de la carta, el certificat, la citació, la convocatòria de reunió, l'acta de reunió, l'ofici i la sol·licitud. Els criteris formals de la Generalitat per a l'elaboració de documents administratius. Els usos no sexistes ni discriminatoris de la llengua en el llenguatge administratiu.
  23. El finançament de la Generalitat. El pressupost de la Generalitat de Catalunya: concepte i marc legal. L'estructura del pressupost: la classificació orgànica, econòmica, funcional i per programes, i territorial.
  24. La gestió pressupostària. L'execució de les despeses del pressupost. Les modificacions pressupostàries. Els compromisos de despesa a càrrec d'exercicis futurs.
  25. El cicle pressupostari: elaboració, tramitació parlamentària i aprovació. La pròrroga del pressupost. Les modificacions pressupostàries: concepte, marc legal, procediment general i tipus. El control pressupostari intern i extern.
  26. El control, supervisió i fiscalització de les finances de la Generalitat de Catalunya. La Intervenció General. La Sindicatura de Comptes de Catalunya. El Tribunal de Comptes.
  27. Aspectes generals dels contractes del sector públic: tipologia, característiques essencials i característiques de la contractació electrònica. Els requisits per contractar amb el sector públic: la capacitat i la solvència de l'empresari. La classificació empresarial i el Registre d'empreses licitadores. Les prohibicions per contractar.
  28. L'expedient de contractació. La preparació dels contractes. La tramitació ordinària i abreujada. Els plecs de clàusules administratives i de prescripcions tècniques. La publicitat. Les garanties. Els procediments de selecció del contractista. L'adjudicació del contracte: les formes d'adjudicació.
  29. La normativa reguladora de la funció pública. Les classes d'empleats públics. L'estructura de l'ocupació pública. L'adquisició i pèrdua de la relació de servei. Les situacions administratives. La provisió de llocs de treball i mobilitat. El règim d'incompatibilitats.
  30. Els drets dels empleats públics. Els drets individuals i els drets individuals exercits col·lectivament. El dret a la carrera professional i a la promoció interna. L'avaluació de l'acompliment. El codi de conducta. Els deures dels empleats públics. El règim disciplinari.
  31. La normativa aplicable al personal de la Generalitat sobre el tracte no discriminatori i la igualtat entre persones. Les polítiques per a la igualtat d'oportunitats entre dones i homes. El Protocol per a les administracions públiques per a l'abordatge de l'homofòbia, la bifòbia i la transfòbia. El requisit per treballar amb contacte habitual amb menors d'edat.
  32. Els delictes contra l'Administració pública: la infidelitat en la custòdia de documents i violació de secrets, el suborn, i el tràfic d'influències. Les negociacions i activitats prohibides als funcionaris públics i els abusos en l'exercici de la seva funció.
  33. La ciberseguretat a l'Administració. Mesures corporatives i mesures de bones pràctiques personals. La Instrucció sobre l'ús de les tecnologies de la informació i la comunicació a l'Administració de la Generalitat de Catalunya.
  34. El núvol: definició, serveis i aplicacions principals. El OneDrive com a eina corporativa: utilitats de comunicació i de treball col·laboratiu.
  35. El cicle de vida de les dades: descripció i fases. Les dades obertes: descripció, principis i beneficis. Els formats reutilitzables: descripció i usos. La mineria de dades: descripció i aplicacions.


Funcions del personal administratiu de la Generalitat de Catalunya

Com a Administratiu/va del cos executiu de la Generalitat de Catalunya, exerciràs un paper clau en el funcionament diari de l’administració pública. Aquestes són algunes de les funcions i competències principals que desenvoluparàs:

  • Donar suport administratiu en diversos departaments i àrees de la Generalitat.
  • Atendre la ciutadania de manera presencial, telefònica o digital, resolent consultes i canalitzant sol·licituds.
  • Gestionar expedients i processos administratius, vetllant pel compliment de terminis i informant sobre l’estat de tramitació.
  • Revisar, preparar i tramitar documentació oficial, assegurant que sigui completa i correcta.
  • Redactar documents administratius, com ara informes, comunicacions, pressupostos o documents de personal.
  • Organitzar i mantenir arxius i documentació de manera ordenada i actualitzada.
  • Controlar l’entrada i sortida de documents segons el procediment establert.
  • Fer ús de programes ofimàtics i aplicacions corporatives per gestionar tasques quotidianes amb eficàcia.
  • Col·laborar en l’organització d’agendes, reunions i esdeveniments interns.


La teva privacitat és important per a nosaltres

Utilitzem cookies pròpies i de tercers per millorar els nostres serveis i mostrar-te publicitat relacionada amb les teves preferències mitjançant l’anàlisi dels teus hàbits de navegació. Pots acceptar-les totes o canviar la configuració.